نوشته شده توسط : abbuse

'سید محمد حسینی' عصر چهارشنبه در نشست با جانبازان جنگ تحمیلی و شماری از جانبازان سلاح های شیمیایی كه در حاشیه بازدید از موزه صلح انجام شد ،ضمن تشكر و قدردانی از دست اندركاران راه اندازی این موزه ، این اقدام مهم را كار بسیار ارزشمند و نافع توصیف كرد.

وی خاطر نشان كرد: نسل امروز با وقایع و فجایع مربوط به جنگ تحمیلی و دفاع مقدس بویژه موضوع استفاده دشمنان از سلاحهای مرگبار شیمیایی آشنا نیستند و آنرا از نزدیك لمس نكرده اند ، لذا این موزه و نمایشگاه فرصت مغتنم و خوبی است كه آنها با جنایات و واقعیات این جنگ آشنا شوند.

حسینی به موضوع گرامیداشت شهدا كه همواره در طول سال انجام می شود اشاره كرد و گفت: بحث مربوط به جنگ تحمیلی و بخصوص جنایات دشمنان و نحوه استفاده آنها از سلاحهای مرگبار ضد بشری بر علیه مردم بی دفاع ایران و سایر كشورها نیز باید در قالب موزه ها ،نمایشگاهها و سایر تولیدات محصولات فرهنگی و هنری تبیین شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی كشور اظهار داشت: كار آغاز شده جالب است و جای توسعه فراوان دارد و همه باید در بخش های مختلف و دستگاههای اجرایی در این زمینه احساس مسئولیت كرده و به نوبه خود در این راستا تلاش كنند.

حسینی یاد آور شد : وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی نیز به نوبه خود ضمن تاكید بر حفظ و احیای آثار دفاع مقدس در این زمینه احساس مسئولیت كرده و در بخش های مختلف فرهنگی و هنری (كتاب،فیلم،مستند،تئاتر،تجسمی،شعر و...) از هیچ تلاشی در ادامه راه برای توسعه این فرهنگ دریغ نخواهد كرد.

به گفته وی كار و امور وقتی با هنر گره بخورد تاثیر گذارتر و ماندگار خواهد بود و از طرفی هم جذابیت برای مخاطب ایجاد می كند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ساخت و حضور چند فیلم با موضوع دفاع مقدس و زندگی برخی فرماندهان آن دوران مانند شهید كاوه و...خاطر نشان كرد: ساخت فیلم 33 روزه مقاومت و پایداری مردم لبنان و در آینده نیز ساخت فیلم 22 روزه مردم غزه نشانه اهمیت و اهتمام و توجه این وزارتخانه به موضوع مقاومت و پایداری است.

حسینی اظهار داشت: همچنین تاكید شده كه در سایر محصولات تولیدی در حوزه های فرهنگی و هنری مانند كتاب،شعر،هنرهای نمایشی ،فیلم،تئاتر،مستند سازی،تجسمی و... به موضوع مقاومت و پایداری و موضوع بیداری اسلامی نیز توجه شود.

وی تاكید كرد: هم اكنون این وزارتخانه در بخش های مختلف بیش از گذشته به موضوع دفاع مقدس توجه و اهتمام ویژه دارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ، كتابخانه این موزه را كه دارای كتب ارزنده و مفید در زمینه جنگ،صلح ،آزادی و جنایات دشمنان در استفاده از سلاحهای مرگبار شیمیایی و ضد بشر و ... است را خوب توصیف كرد و اظهار داشت: نیاز است این بخش به مجموعه ای غنی تر تبدیل شود تا كتب بیشتری را در این قسمت نگهداری و به علاقه مندان و مراجعین ارایه كرد.

حسینی گفت: هنرمندان عرصه فیلم و مستند سازی نیز می توانند با مراجعه به این مجموعه از آثار و كتب موجود در این بخش برای تهیه و تنظیم فیلمنامه خود در زمینه جنگ و صلح و... استفاده كنند.

وی همچنین به برگزاری برخی نمایشگاهها در خصوص دستاوردهای انقلاب اسلامی در سایر كشورها اشاره و از آمادگی این وزارتخانه برای برپایی نمایشگاههای مختلف با موضوع صلح در سایر كشور ها خبر داد.

عضو كابینه دولت دهم تصریح كرد: دنیا باید بداند كه جمهوری اسلامی ایران هیچگاه به دنبال جنگ ،ستیز،خشونت و... نبوده و همواره بر صلح ،آزادی ،عدالت،مهرورزی ، همدلی و همیاری تاكید داشته و دارد.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود پیشنهاد كرد كه نشست های مختلف با حضور آحاد مردم در محوطه پارك شهر ویژه در فصول مناسب در زمینه های آشنایی مردم با بخش های این موزه و سایر بحث های مربوطه مطرح و دنبال شود كه طبعا دارای تاثیر گذاری فراوانی خواهد بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تبیین موضوع صلح و دوستی در سطح بین الملل را مورد تاكید قرار داد و گفت: در این زمینه خوب اطلاع رسانی نشده و نیاز است كه بیش از گذشته در این راستا كار شود.

حسینی در ادامه با اشاره به اینكه موضوع صلح و دوستی را هم ما و هم دیگران در خارج از كشور باور داریم ،تصریح كرد: صلحی كه ما به دنبال آن هستیم، صلحی عادلانه و آزادی آن هم آزادی مطلق انسان است ولی آنها متفاومت به ما در این میان دم می زنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سخنان خود از آمادگی این وزارتخانه برای همكاری و حمایت از موزه صلح در راستای توسعه و فراگیرتر شدن آن خبر داد.

در ادامه این نشست مدیر عامل 'حمایت از قربانیان سلاحهای شیمیایی ' نیز با بیان نكاتی گفت: ما همواره به دنبال ترویج موضوع صلح بویژه برای نسل سوم كه خود دوران جنگ و دفاع مقدس را تجربه نكرده و از روایت ها فقط استفاده می كنند، هستیم.

' محمد رضا سروش' در این زمینه گفت : هم اكنون از طریق بازدیدهای گروهی اعم از دانش آموزان،دانشجویان ،افراد مختلف، برگزاری كلاس های آموزشی ،برگزاری دوره های كار ورزی دانشجویان و... در صدد ترویج پیام صلح و دوستی هستیم .

وی همچنین اظهار داشت: در نظر داریم برپایی اینگونه موزه ها نه تنها در سطح داخلی بلكه در ابعاد گسترده تری و در سطح بین الملل نیز برگزار شود.

مدیر عامل حمایت از قربانیان سلاحهای شیمیایی در ادامه برقرار كردن پروژه یاد یاران، تشكیل و راه اندازی گروه صلح و دوستی و موضوع صلح و لبخند را از دیگر برنامه های این موزه برشمرد.

در ادامه این نشست چندتن از جانبازان و قربانیان سلاحهای شیمیایی نیز درباره مسایل مختلف به ایراد سخن پرداختند.

در پایان توسط خانم ' پونیپو یا ما مورا ' تبعه ژاپن كه به نام ' بابایی' شهرت دارد و مادر شهید محمد بابایی نیز به شمار می آید ، تندیس صلح به ' سید محمد حسینی ' وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به رسم یادبود اهدا شد.

1592

فراهنگ ** 1355 **





:: برچسب‌ها: خیابان , پرندگان ,
:: بازدید از این مطلب : 390
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: